Monday, March 2, 2009

Episod: ke-KALUT-an


pic: wacha!!!! mosen in action!!

waaaa.. rasa nak terberak aku mengharungi liku2 hidup kinek tok.. aku makin bz dan semakin bz... koatan aku bz sik bekareh nak nyukur bulu suma (kemaik skali..bulak jak..aku pembersih uols!!). aok, kinek aku d kk..mok nunggu 330pm nak jmpa clients... aku ddk secara penuh bergaya n vogue dgn beg2 LV aku d starbuck warisan square... kellass. mcm anak dato'... dato' ney?? dato' M Daud Kilau???!!! wah..blink2 jak baju aku.... wakakakak

pic: aku d starbuck warisan pada detik ini...
kisah bz aku bermula time bos2 aku nk dtg... b4 daknya dtg, dtgla kes2 inquiries bertimbun2 dari client... apa ko pikir aku tok call centre??????????? waaaaa... kaunter pertanyaan and jawapan?????????? tensionnnnnnnnnnnn........... lepas bos pompuan aku dtg dr penang, aku g bintulu..wah...berangan la aku kedak diva nak molah concert tour... wat??? g bintulu?? ok la dari aku pegi ulu baram, belaga etc nak??? ko ada?????????? wakakak.. n aku mula memperkenalkan album...eh salah...company and diri aku...

"hi...my name is wan... u can call me one but not only once..many-many time oso can maaa..."

kedak yalah skrip aku... sentap jak dak lain dgr aku kedak ya.. tp gitoklah aku... sak daknya lekat d memori daknya akan keunikan aku..ala2 memori daun pisang... pada permulaan, mun aku jmpa customer, aku akan gagap, or terketar2 mok kakar... ala2 siti nurhaliza la... tp once dah ku lontarkan paduan sora yang sungguh merdu bak buluh betong...eh buluh perindu... memang MELETOPZZ!!!! aku syukur... aku diberiNya kekuatan berkomunikasi even aku jujur, aku perlu byk agik belajar...

aok, ada perkara lucu...tegisit2 aku senyum di meja makan marek dpn client... mok jak aku tebabak-babak tetak kedak slalu... tp aku kawal hormon la uols... sikkan nak melatah..pecah lobang!!! wakakaka...

mcm tok, marek aku makan seafood di kk...restoran ya boleh tahan..meletup... mula2 masuk ak dah senyum..bukan kerana pemurahnya aku memberi senyuman..tetapi suma female workers sia makey baju kebaya MAS or singapore airlines ya... wahhhhhhhhhhhh.. mun body mantap sik juak hal..tok ada arum bulak dah ngelember... wakakakakaka... ish..jahat aku...

2nd, time makan, aku makan la wet butter prawn.. nang meletup... slurps!!! n tetiba aku ngesso skill mkn udang aku dgn lancar, ZAPPPPPP!!!! aku erdiam..mataku berlinang... rupanya palak udang ada duri cucuk bibir ku..harusla berdarah ckit... aku sik kisah darah...aku bingong angelina jolie jeles nangga bibir aku kembang kelak... sikpatnya carik makan...wakakakaka... tp aku control... terus mengunyah n menelan... berteran berak jak blm.... tetiba ZAPPP!!!! bos aku gik kenak..ya nang bedarah habis.... wakakakakka... bertisu2 jak... nasib bait sik leput...mun sik terpaksala pompuan ala2 stewardess molah pernafasan mulut ke mulut!!! tuttttt..sensored...

pic: udang sedap ini...mengancam!!! tp bibirku luka...wakakak
erm...aku rasa la... aku dah malas nak keja..tp aku akan tetap deliver the best! gthuuuuuuuuuuuu... haruskah sayang konzen?? konzen syg aku ka??? wakakak.. sikla...bagi aku, semenjak aku pindah kch tok, byk beza..aku d penang byk menyusahkan org.... terutama yus, chwan suma... kali tok aku mok berbakti...wahhhhh... ala2 lagu patriotik...

"pada mu konzen aku berjanji...padamu ku akan berbakti..." sentap uols!!!! hmmm...

tp gney2 aku sik mok lamak di konzen... gaji ciput... bonus sik byk, increament 2009 sekda... sadis!!!!!!!!!!!!!!!! apapun, aku nak mukak kedey baru...ala2 diva pun kedey..ala2 makeover... bak kata dasszz...

"hello..wat do u expect!!! ppl wouldnt know u use fake thing..it depends on how u present urself... if makcik kampong bekemban makey beg gucci origional, org tetap madah fake.. mun aku vogue makey beg gucci tiruan, org madah ori!!!"

pic: ini beg LV i..ori okey... M for mokhsen..blink2x lagi...

sangat berinspirasi!!! so, terlintas di palak mukak kedey makeover..ala2 makcik2 (rompuan keja kedey seafood makey baju pramugari blh join skali) masuk kedey aku, keluar kedey jadi vogue!! daknya harus posing madah "MELETOPPZZ!!!" dpn kamera before catwalk keluar dari runway kedey aku!! mesti meletup... wah........ kaya3x... $$$$$

p/s: wah roro dah ade blog!!!!!!!! bermula la roro nak ader gf cyber baru!!!

7 comments:

  1. amboihh...entry paling bawah ayat paling hujung tu...gf maya ok....

    ReplyDelete
  2. ALA MOMO, BEG LV ORI PUN NAK TUNJUK KAT BLOG
    BLAH LA
    TUNJUK LA GAMBAR GAMBIR DAN KEJAYAAN YANG TELAH DICAPAINYA. HEHE

    ReplyDelete
  3. kembang aik lior nangga gamba butter prawn!

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. ok mokhsen if u r'nt my bf i'd say this
    "oh my...what's with the lv bag and that bling2 M?it looks so ^*&"
    please delete the previous one
    thanx

    ReplyDelete
  6. mokhseeeennnnnnnnnnnn sempat juak kau ngepos blog tok........ ingat tek bz d cnun......... rasa pamos ku kata2 ku jadi sumber inspirasi kohhhhhhh.......... wanywayszz sik sabar maok get the pic, i sooo need to post a new topic about our trip............. bakso nyummmmmmmmm........... afffi dazzziii

    ReplyDelete
  7. yezza......... yalah ku madah... kejeron!!!! bakso the best dasss ooo...

    wah, awak... laser nampak...??nak ceritakan pada dunia ker???

    fadli... prawn ya nang nyaman... "pemandangan" pun menareekkkk sgt2.... sabah la katakan...

    aj!!! nak tunjuk gambar "kotbes" bhy..kang kene wat rating nanti..utk 18thn shj..ko takleh..harapkan "tetbes" jerk..wakakaka

    roro!!! gf maya!!!! sungguh tak percaya.... hbsla rugi sykt edros@muncong ko men tenet sajok!!!!

    ReplyDelete