Thursday, March 12, 2009

Menu: Family Cafe, Jalan Haji Taha

above pic courtesy of ilovekuching.com/blog

yeah! this is my first posting for my simply delicious food's review. erm, and i decided to post the famous family cafe located at jalan haji taha. this is not my first visit to this cafe and the results are always be same. apa yang sama tek??????

hmm... in this category (Menu: XXXX) aku akan beri komen in few scopes. huh! malas nak buang masa..let's proceed...

ok..malam tek aku pegi family cafe... aku pegi dgn kawan aku zulfika... sebabkan aku terlalu lapar, aku sik tauk nak g cney.. zul nepon dalam pukul 7lebeh, but aku ada kerja..so, decided to meet there at 930am.

Suasana di family cafe cam biasa..means...agak ramai org melepak... tapi bagi aku orang ramai melepak bukan disebabkan oleh KESEDAPAN MAKANAN. tp convinience nak jmpa sebab locationnya strategik. aku tauk dah result makanan sitok (selalu mengecewakan) tapi no choice maaa...

aku bertanya ngan pelayan lelaki,

momo: erm...apa yang paling best....??
pelayan: nasi goreng pattaya ngan nasi goreng paprik..
momo: macam ya kah??? (sambil menunjuk ke meja sebelah...) macam sik nyaman jak....
pelayan: erm... macam tok..kmk ada menu baru..nasi lemon chicken...
momo: nyaman ka???
pelayan: boleh la....
momo: ok... kmk try....

n zul pun ok mee kolok. aku mok jak madah mee nya sik nyaman sebab dolok time my gf dtg kch, aku bawak sia (mmg xda choice tgh2 mlm n hjn lebat), rasanya memang azab.... hmmm... tp zul dah order..sikpalah...

tetiba...dtglah ayam lemon aku...n aku tersentap... pelayan ompuan ya nanyak...

pelayan: ktk order lemon chicken nak??
momo: aok...
pelayan: aik..ktk sik mok nasik? mcm ney ktk nak makan??
momo: aehhhhhhhhhhh.... patut kmk nanyak ktk soklan ya... mcm ney kmk nak makan???
pelayan: ok... kmk ambik nasik...

BOM!!!!! DAH ADA SATU POINT NYURUH AKU SEKDA SELERA!!!

sik logik la makan sikda nasik..haih..... namapun order nasi lemon chicken..then, mcm lamak jak aku nunggu nasik..maybe nasik baruk masak..n aku expect nasik panas2 dtg... tetiba.... tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

BOMMMM!!!!!!!! POINT KEDUA MENJELMA!!!


nasik keras, kerak nasi, sejuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! aku demand, mintak nasik baru.... kesudahan?????????? nasik yang sama datang... dahla sekda presentation langsung!!!! aku nak makanlah..rasanya... ya rabbi..sungguh tidak sedap!! sungguh!!!!!!!! ayam ya rasa semacam!!!! sangat masam... sik nyaman... dgn kuah nya yg sepatutnya nampak sedap wekkkkkkkkk.....sorryla if keterlaluan...

hmmm.......... kesian family cafe.... bagi aku family cafe tok dolok adalah kedey yang best n ada zaman kemuncak. kinek, apa aku tgk, zaman kemuruduman terutama when aku penah dgr staff mengumpat bos daknya dolok... n bercadang berhenti kerja beramai2... ntah benar ntah tidak... aku harap family cafe dpt improve quality...suma pun quality..makanan, service & price of cozzzzzzzzzzzz...

So, ini markah saya!!!!

SERVICE : [/][/][X][X][X] 2/5
FOOD : [/][X][X][X][X] 1/5
ENV : [/][/][/][[X][X] 3/5
PRICE : [/][/][X][X][X] 2/5
VARIETY: [/][/][/][X][X] 3/5
OVERALL: [/][/][X][X][X] 2/5

F.A.I.L.E.D

P/S: next posting momo akan try masukkan elemen2 best skit... so, first entry tok juz percubaan...huhuhu..tq..!! :p

3 comments:

  1. a'ah tempat ni tak berapa nak selesa(mungkin sbb aku pegi masa hujan lebat dan ribut petir)
    dan makanan dia tak sedap
    1st time aku mkn mee kolok...last2 aku tukar mknn dgn mokhsen..makan nasi goreng ayam black pepper..ok la..n pepper dia lain dr kat semenanjung
    tapi..ape2 pun aku rasa mee yang aku makan kat kampung mokhsen tu best...
    boleh aa review pas ni ;)

    ReplyDelete
  2. family cafe ya bukan pergi pake makan , sik kan kenyang koh............ pake cuci mata jak..... kenyang mata ku......... banyh or lak nyam skal, he he he he he

    Kau dah coba shabu-shabu kat belakang atmosfera ya sik? best koh.... I lov.... u should make an entry about that place

    ReplyDelete
  3. Nasib ku x pernah ngesow muka sia. Ada aku end up molah hal sampey kedey ya ruboh ditumpah kari. Lekak ya aku tpaksa lari dari kuching skejap, 2-3thn giya.

    Berani kau mintak tukar nasik/apa2 ...pantang aku lah mintak nukar, takut diludah nya ka apa ka. Cara aku: mun aku dah plan set minda xmok jejak kaki sia gik, aku molah hal paris hilton tantrum b*tch-fit episode lekak ya lari.

    ReplyDelete