Wednesday, March 4, 2009

Episod: Hari yang memenatkan...

aku termengalir air mata tiba2 awal pagi tek... ntah aku sik tauk pahal... aku sik mok dgr radio...aku just diam... slalu aku trun keja lambat ckit...tp sik lebeh pkul 10...tp pagi tek 745 aku dah kluar... vroom jalan... dkt2 area nak sampe tol, aku sedar, pahal mataku berlinang????? aku sedeh..y???? rupanya, aku yang sik sedar air mata ku bertakung sebab ngenang nasib aku..bz...bz... bz... suma org bz... tp mgkin aku sik pandey menguruskan masa sebaiknya... contoh terbaik adalah kinek tok..sempat berblog!!!!! wakakakaka

kisah aku penat, kepak(sayap jak sekda), tired + exhausted adalah lamak udah... imagine marek aku blh ada d kk...flight dlm pukul 5pm baru brlepas then sampe kch dah pkul 630pm.. nyawa aku dah beliang nangga jam 620pm sebab aku ada tuition. koatan geram, dlm flightmauk jak aku berdialog kedak tok....

mosen: erlow... erm... wat time it is expected to reach kuching??
stewardess: erm..about 630pm??? y? pakenak tek?? ko nak berak?? mun mok, jamban blkg ya jak...
mosen: paloi ko nak? mun ku nak berak sik ku gago nak nunggah ko..sekda paedah..bkn ko nak nyuci kak ku berak nak???
stewardess: siklah...ne tauk... mun ko nanyak aku mok g jamban, dpt ku merik diskaun..sik perlu byr 20sen...
mosen: tulah kau...sejak bila airasia bebayar jamban tok??? ko pikir tok shopping mall??
stewardess: dah company aku dasar cokot..ne gaya nak..nak berak pun mok ada pintu, air, tisu, sabun..ko pkir pree...??
mosen: keribang kau... tunggu lok..dpt sik ko nyuruh drebar tok ngembak belon laju ckit...? aku begaut nak ngajar tuition... press minyak bah!!!!
stewardess: palak ko!!! ko pikir nya ngembak kreta?? boleh press minyak?????
mosen: menar juak owh....

yalah aku dah beliang... landing jak...dah berebut aku ngambik beg... dahla ku duduk blkg..dgn harapan sak dpt turun makey tanggak belakang laju....alu catwalk sampe nunggu luggage pun area... tiba2!!!!

TING TONG!!!
stewardess:
erlow... suma anak hayam yg nait belon cokot tok, ari nak hujan lebat..sapa ka katak cgek ney nunggah tek..kilat sabung menyabung..dari makey tangga, licin gilak kelak..so, kita diberi aerobridge okey...meletup!!!!

aku terkesima... aku nak ngeraong jak asa..dahlah dudok blkg..makin lambat kluar...waaaaaa.. sampe jak area beg..beg aku lambat kluar..ari dah 645pm... dpt jak beg aku..begagan berekot ngagak kretaku... wah..kretaku laju meluncur jalan sampe matang..sampe dlm pukul 705pm.. takut ku dimarah principal... hujan lebat jadi alasan..masuk jak kelas...kelas kosong!!!!!!!! lega.......
pic: kelas tuition aku... bessstt

aku masih kepak..aku ngajar kelas dgn begitu cemerlang.... suka gilak2... habis kelas aku rasa badan aku satu er satu anggota termasuk TUTT nak tanggal... longgar jak skrew2 aku rasa... this is the signal sent by our brain in order to acknowledge us that "they" need rest... they referring to body la hooo... ya ampun.. balit jak..aku mamam, mandik n bederok!!!!

aku kepak... bilala aku nak jadi jutawan..nemu duit tepi jeraya... pegi shopping terus alu nyedut lemak..wah..cpt kurus...wakakakaka...okla...hari tok aku merapu2 jak... terimalah, satapan tgh ari aku d AMMA CURRY HOUSE with doctor nizam tadik...nyaman!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pic: aku keboringan...
pic: thanks to dr nizam.. byk berusaha nyuruh aku ketawa...n ceria..
pic: tok paling best!!! beriani ayam masala!!! (mmg masalh tul aku ari tok...)

8 comments:

  1. oooooooooooo....... g ammah tek oooooooo...... hmmmmmmmmmmmm............. i was out w suria

    ReplyDelete
  2. aok... yalah kau tek cney? ngan suria...???

    ReplyDelete
  3. bertenang wan mokhsen..bertenang!
    adaptasi ayat pensyarah kita dulu :P
    hehehe

    ReplyDelete
  4. lucu juak stewardess ada camya...kekekeke....

    ReplyDelete
  5. mokhsen: g makan kat shaniza cafe dekat area batu 3 sia.............. aku maok makan sambil smoke bah...... x pat polah giya d ammah.... bahaya

    ReplyDelete
  6. wakakak... yalah tek fadli..mun nya ada nang kamboh flight ya!

    dasz: cney shaniza ya??????? wahhh..boring sa nyawa nak keja

    ReplyDelete
  7. salam ukhwah,
    nang ada bebayar masok jamban belon.. neway, nice blog and pic..

    ReplyDelete
  8. Kelebar Malam : huhuhu..sekdalah... saja jak nak molha provoke..btw, thanks singgah2... :)

    ReplyDelete