Sunday, February 22, 2009

Episod: Chanteq!!!!!


Ha… chanteq??? Pakenak chanteq??? Bukan cantik sembarangan okey!!! Bukan chanteq macam mak2 hayam, miss world or pondan2 jalanan… canteq bukan di mata! Cantik di minda. Bukan kedak si nizam slalu madah,


“eee…canteq ooo pokok ya… geram mek mok meli aih…!!”


Mentang2 nya suka nangga pokok2… tapi aku ada plan yang sangat bezz…n of coz…sangaaaaaaaaaaaatt


chanteq!!!!


“Apa plan kau ya mokhsen???”, mesti ktk org terfikir2… hmmm… setelah aku memikirkan camney mok senang dapat duit tanpa perlu aku mujuk2 org n org ya mok kuarkan modal besar, mengajar2 n menelaah buku, just org akan carik aku n pada masa sama, aku enjoy akan apa aku polah. Hmm…apakah itewww???


Antara soalan yang aku rasa akan ditanyak:

  1. Q: Adakah ia memerlukan modal??

A: tidak

  1. Q: Adakah ia halal?

A: Of coz… ko mikir aku nak nyondal????

  1. Q: Bila ko nak molah? Perlu prepare??

A: Aku molah time aku free. Sikkan time aku berak aku begagan molah nak???

Prepare sik perlu byk..ala kadar…setakat termampu katenyer…

  1. Q: Mun aku mok join boleh???

A: Sik…. Aku cokot!! Mun mok polah dirik empun…hehe

  1. Q: Apa benda ya???

A: AKU MOK JADI PEMANDU PELANCONG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


YES! Aku mok jadi pemandu pelancong peribadi. Disebabkan aku boleh la tauk menauk hal2 di Kuching and sekitarnya, aku mok jadi pemandu pelancong peribadi. Seswai utk couple (sik kisah couple normal, bisex, gay or lesbian asalkan aku dpt duit :P ), or kumpulan2 kecik (sik lebeh 4org) yg ingin menikmati dengan masa yang sangat fleksibel akan keindahan dan panorama Kuching tanpa perlu berasak2 nait bas pelancong, bertunggu2 dengan org lain, n lebeh mudah mun org Islam nak encarik kedey makan halal, solat etc, n mengetahui secara lebeh mendalam sejarah2 tempat2 tertentu di kuching bolehla contact aku…aku layan macam kawan… sekda charge tersembunyi… yeah!!!! (promote bebenar…)


Aku akan mulakan iklan aku di mudah.com.my, FB, FS etc… mun sikda org pun sikhal coz aku sik rugi. Bukan ada modal aku kluarkan... chanteq kan idea aku??!! Mun sekda org, baruklah aku molah kerja seperti aku madah mula2 tek, seperti ajak org masuk UPTREND, tuition etc.

Aok, aku sempat mok promote UPTREND. Sesiapa mok encarik duit secara part time, bolehla contact aku. Aku madah menar, pendapatan melalui uptrend memang bezz n syiok!!! Sik ku mulak… aku dah join lamak dan byk contoh kejayaan. Aku pasti, aku akan jadi contoh juak kelak…. Jadi, if ktk org byk masa terluang (suma kita sama, 24jam sehari okeeyy!), jom jmpa aku… aku akan embak ktk org ke alam penuh ajaib… menar… ha..toklah UPTREND… (tetiba teringat alam barzakh…mak!!! Takutnya aku!!!)


Sigek gik, promote tuition…sapa2 mok anaknya pandey, kazennya pandey, contact la saya!! Saya ada tuition uols…. Khas ADD MATH f4 n f5, physic f5, bio f4 n f5…. Aku ajar TIP TOP!!! Hehehhe…..aku kan cikgu cemerlang!! Wah..muji kedirik… aoklah..sapala aku nak???? Hehhe (Refer Episod: Cikgu Mokhsen)


Kedong agik mudak, muka agik terit, susu belom ngelember, burit agik mantap, n belum start nak makan jamu, tongkat ali, majnun, aik periuk, ubat kuat suma, bekareh la encarik duit. Sebab kelak dah tua, insyaAllah senang… ha…. Raja komisen katakan…. Memang pown!!! I tak kesaahhh…ko sapik aku makan ka mun aku sikda duit??? SEKDA nak???????????? Ha… so, if kau rasa kelak mun kau susah kelak2, n sekda org nak sapik ko makan, carikla aku sekarang jugak!!!! Peluang utk mencari duit sampingan sangat byk. Ingat madah laser dari mokhsen!!!


“manusia bisa mencipta seribu alasan kerana tidak berjaya, namun manusia yang berjaya, tidak pernah mencipta alasan!!!” – wan mokhsen


If terasa dengan statement aku atas ya, sorry la k… wakakakka…

(tetiba thread aku kali tok sik brapa nyuruh org tetak..maybe aku dah kepak..ngantok..tgh malam dah tok… sekpa laa oo..tunggu kemunculan topic yang bezz!!! Apa??? Ha…….. berkaitan perbualan aku dengan seorang NYAH dari kuching. Jeng3x…tunggguu… sure meletop!!!!!!)


Disclamer: Perbualan, idea, material, subjek dsb untuk semua catitan di dalam blog saya adalah diubai-suai untuk menambah “keharmonian dan kesesuaian” blog ini. Jika anda terasa tidak selesa, menyampah, meluat dan seangkatan dengannya, saya dengan rasa rendah diri mengatakan, pooorrahhh!!! Jangan la baca!!!! Saya juga meminta maaf jika ada yang terasa, tersinggung, malu, sakit hulu hati atau kebas perut serta sakit pipi bersama demam kepialu disebabkan dengan apa yang terkandung di dalam blog saya. Sesungguhnya, penglibatan saya dalam “dunia blog” adalah untuk menceriakan diri saya dan teman-teman saya serta pembaca dan pengunjung setia dan tidak berniat untuk menjatuhkan air muka, air mata serta air liur (or air “duit” hehe) sesetengah orang. Sekali lagi, jika anda terasa akan apa yang dipaparkan, U TANGGUNG LA SENDIRI okeyyy…Saya “tak kuasa” nak melayan… Terima kasih...Sila berkunjung lagi ke blog saya!! - http://mr–mokhsen.blogspot.com


ooo geng aman damai..aku rindu ktk org.... :(

3 comments:

  1. wahh rajin gila keje!!
    igt lg ayat aku dulu2
    "sape dapat mokhsen ni..mmg pompuan plg beruntung kat dunia"
    untung ke?
    ;)

    ReplyDelete
  2. ooo ko mok jadi pemandu pelancongg... best juak ooOOO.... ada ku molah entry guide to org melaya ke kuching

    ReplyDelete