Wednesday, February 18, 2009

tekanan!!!!!!!!!! cucur badak sik siap??

apa mothip??????? cucur badak mok interprame juak okeyyyyyyy!!! ha..baca seterusnya baruk paham... so, amik kertas n pen, tulis resipi cucur badak ku... hahaha

pernah sik kitak org tekanan????????? ya ampun... kisah duka aku bermula kelmarin... aku dapat beberapa inquiries and RFQ utk beberapa project and barang... so, aku memulakan kerja dengan feeling2 DIVA!!! Or KING..konon pandey la nak... since company kmk org dah merge dengan suma cawangan, maka jadinya KONZEN MALAYSIA, aku kenak report ngan beberapa org owh......... bawahnya aku!!!!

Dah la pagi tek aku ngandor..bgn lambat..marek pun sama... Kring.......Kring....Kring.. Jam berbunyi... Pot Pet...pot pet...pot pet alarm hp bunyi, sik juak ku bangun... tilit ku ada sms... sempat reply..tapi nak bangun!!! ngandor!!!!!!!! 830 am aku bgn pagi tek beliang asa ati...begagan jak aku mandi n karaoke jamban(harus n wajib) n ngusok gigi (gunakan colgate..jgn makey kodomo lion..wakaka) n bercuci muka (pastinya loreal..kerana diriku begitu berharga). ngerasuk baju agik betola2, ada call masuk dari customer!!!! ya ampun!!!! tilit ku jam dah kol 9am!!!!!!

Customer: Hallo!! ha........ (belum sempat nya kakar aku dah nyaut)
Mokhsen: ha......XXXX!! good morning!! how are you??? anything dat i can help???
Customer: Help3x!!! u promise me.........(terus ku mencelah)
Mokhsen: ooo...Quotation... aiyo... before lunch break ok..im at site rite now... no internet... sorry k boss...
Customer: aiyo...soli..soli...soli...lu jangan lupa...lanti i report sama lu punya bos...
Mokhsen: Lu leport sama gua punya bos, lu leport i cute ok...lu jaga lu punya mulut..mulut u ada taik ugek nempek2!!!sudeyhhhhhhhh bye!!!!

Baris terakhir ya tambahan jak...wakakka...ya jak beliang nyawa org dah ngejar dateline quotation. design aku byk sik siap... bekareh aku..bekareh..sampe2 opis, mukak laptop... kebambBOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

laptop aku jammed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sib bait dapat juak aku berusaha gigih..aku terus molah and hantar kat salah sorang bos aku... nya POMPUAN! (sure dewi dpt tekak). tetiba kira2 pukul sebelas satu minit... perbualan ditukar nama & benda... sikkan aku nak engkah nama pump suma, nama batang paip, nama segala engineering terms..so tukarkan...coba2 faham k...watak adalah... Kak Milah=bos aku, SENah (sen nama aku + ah...= SENah)

KAK MILAH: erlow senah..pa kabar dirik?? bleh cakap???
SENah: ya rabbi milah... pa jak keja ko nepon??? pe cer?????????? ada gosip mauk dikongsi??

KAK MILAH: gosip palak kau!!! kerja diberik ngan kau dah siap???
SENah: keja apa gik??? aih..dah ku molah suma..nesah baju (quotation company X), melipat kain (quote company Y) &............opps....
KAK MILAH: apa opps2...sikpat ko nak feeling2 britney spears!!!! opps i did it again!!!!
SENah: aok..maaf...ampun...lom siap... sikit jak... ala.... setakat molah cucur badak (proposal company Z) jak pun...
KAK MILAH: ko mikir senang nak molah??
SENah: senanglah...macam cucur udang..engkah udang, engkah tepung!!!! campur air...goreng siap!!! (konpiden)
KAK MILAH: oo..pasya cucur badak engkah badak, engkah tepung campur air alu digoreng siaplah??? siney ko nak encarik badak????
SENah: menar juak oooo.... aik badak ada ku...
KAK MILAH: suuukaati kau mesen jak... palak kau ku tigak kelak...
SENah: aih, jgn nait tgn kaki, kau ke report ngan mak aku...
KAK MILAH: aoklah...sik lah..siklah..tok aku merik resipi kejayaan!!!

alulah KAK MILAH ku ngajar cgek2 molah dengan jayanya cucur badak itu... (imagine cucur badak memerlukan tepung gandum, tepung pengembang, neo parut, minyak, garam etc n imagine project perlukan, harga, barang2, tender, planning suma stc). sampey asa nak bederey aik mata nya ngajar aku... aku piluk menar..macam org paling bodo di dunia jak................ tapi aku berazam!!!! "CUCUR BADAK" aku pasti meletup!!!!! hidup mokhsen!!!

2 comments:

  1. cucur badak?makan je tau..sampai buat keje pn igt makanan

    ReplyDelete
  2. tak, dpt inspirasi cucur BADAK dari org lain..hahaha

    ReplyDelete