Monday, October 5, 2009

AKU KEMBALI!! yedeh..tora datang lagi!!!!





Kepada semua, aku nak mintak maaf... bkn apa..lamak udah aku sik nulis apa2... lamak tok aku nang bz gilak... tp kinek, aku berjanji ngan dirik (chewah) aku tetap akan menulis... wah wah wah... at least seminggu sekali... sampe juling mata ktk org maca kelak... hahahaha.... bah, kepada followers, teruskan membaca!!!!


owh, aku nak mulakan kes cerita basik tp tetap segar mekar lam hati ku, aku nak extend kan penghargaan ngan semua time aku tunang dlok... :)


Sekapur Sirih…

Cantik selasih jangan dijeling,

Nanti kempunan jamah hasilnya,

Ikatan kasih sudah terjalin,

Harap diperkenan molek akhirnya..


Nanti kempunan jamah hasilnya,

Wanginya pengat sungguhnya dibual,

Harap diperkenan molek akhirnya,

Peluh keringat janganlah disoal..


Wanginya pengat sungguhnya dibual,

Ditabur selasih memukau igauan,

Peluh keringat janganlah disoal,

Terima kasih kalian ku titip kemudian

Syukur..


Sedar aku,

5 bulan menjadi tunangan,

Tunangan asalnya dari Johor…

Selat tebrau jauhnya tampak,

Apatah lagi jasa kalian,

Kalian?


Kalian yang ada dibelakang kami,

Kami?

Aku & Ikin…

Syukur padaNya,

Limpah kurnia jodoh diperkenan,

Dipermudahkan, Alhamdulillah…


Junjungan Muhammad SAW,

UmmatNya disatukan,

Selawat padamu,

Kami tujukan…

Syukran..

Syukur..


Ayahanda dan Ibunda kami,

Wan Mohammed, Abd Razak, Radiah dan Noriah,

Atas restu, kami setuju,

Menunggu sampai seteru..


Atok Ara, Atok Husin, Allahyarhamah Nenek Esah dan sepangkatnya,

Mohon restu dari cucumu

Moga jodoh berpanjangan..


Pihak aku…

Nenek Kiah, Mak Neng & keluarga,

Wa Hashim, Wa & keluarga,

Udak J, Udak Kuda & keluarga,

Allahyarham Anjang Tamam, Anjang Amoi & keluarga,

Buk Jenap & keluarga,

Buk Timah, Cik Ali & keluarga

Buk Jiah, Uncle Fauzi & keluarga

Buk Yak, Cik Serah & keluarga,

Cik Ju, Buk Kesot & keluarga,

Cik Usai, Buk Salmah & keluarga,

Buk Ham,

Usu Johan,

Adik beradik abah & keluarga,

Abang Neng, Kak Farah & keluarga,

Adik beradik aku,

Semua yang terlibat…

Maaf jika tidak tersenarai,

Aku lalai,

Bukannya sempurna,

Namun ku harap,

Segala apa yang direstui,

Yang kalian pernah hulurkan,

Bantuan,

Wang ringgit,

Penat,

Lelah dan keringat,

Aku akan ingat,

InsyaAllah,

Aku tidak lupa,

Walau mudahnya aku alpa,

Akan pentingan kalian,

Kalian segalanya,

Terima Kasih,

Allah yang Cuma pantas membalas,

Seadil-adilNya,

Mengukut hakNya…

Aku doakan kalian,

Dalam lindungan panji Islamiah,

InsyaAllah…


Pihak Ikin,

Pakcik Mamat & MCS,

Mokde, Uncle Joe & keluarga,

Uncle Ridwan, Cik Na & keluarga,

Mok, MCA & keluarga,

Pak Ngah, Mak Ngah & keluarga,

Keluarga ayahanda Ikin,

Adik-beradiknya kepada Ikin,

Kaum kerabat, sanak saudara semuanya…

Maaf aku belum dan belum cukup mengenali semua,

Jika aku terlepas dan tercicir nama kalian,

Aku mohon maaf dan restu,

Restu,

Restu,

Restu…


Terima kasih menerimaku seadanya,

“Orang jauh” katanya,

Beza budaya,

Apatah lagi adat,

Sungguhnya perilaku,

Perihal2 tidak sama,

Asalnya aku???

Orang miskin dan jauh pedalaman,

Terima kasih…


Aku harap kalian dilimpahi rahmatNya,

Kerana aku tahu,

Aku tidak mampu,

Untuk membalas jasa baik kalian semua,

Bersatu,

Berusaha keras membantu tanpa keluhan,

Aku harap kalian dimurahkan rezekiNya,

Kerana aku tahu,

Aku tidak mampu,

Aku tahu aku,

Aku siapa,

Aku bagaimana,

Terima kasih semua…


Teman-teman,

Rakan sepejabat,

Sepermainan,

Zaman kanak-kanak,

Hingga dewasa,

Sepengajian, sekuliah,

Malah,

Sebantal, sepinggan, sekatil,

Se… se… se….


TERIMA KASIH ATAS UCAPAN DAN DOA,

TERIMA KASIH SEMUA.

TERIMA KASIH SEMUA.

TERIMA KASIH


Kepada semua yang terlibat,

Langsung atau tidak langsung,

Atau mungkin??

LANGSUNG tidak pedulikan kami,

Kami tetap BERTERIMA KASIH.

TERIMA KASIH SEMUA.

TERIMA KASIH SEMUA…

SEMUA..


S . E . M . U . A


-mosen 051009 7pm









6 comments:

  1. wah wah wah...lamak udah sik nulis..rindu ngan blog aku!!!!!

    ReplyDelete
  2. oit gila lama dah awk dah bertunang, SEPULUH bulan? hebat2

    ReplyDelete
  3. salah taip... takpe... dah betulkan.. hahaha

    haih..kacak juak hantaran aku polah kedirik eh!!! wahahaha..bangga jap

    ReplyDelete
  4. paling suka sireh junjung...paling cantik penah tengok..lg pun sbb tolong buat :p

    ReplyDelete
  5. kte tgh buat hantaran utk abg kte sorang2... baru je start... erm... die nak tunang raya haji nih....

    ReplyDelete
  6. abg mus ke nak tunang? wahh congrates..tak tau pun :@

    ReplyDelete