Tuesday, October 27, 2009

episod: aku jadi penakut!!!!

aku tok nak dikatakan penakut sik lah juak..brani juak aku balit aher2 mlm dlm kol 2-3am sorang2 ke rmh.. brani jak aku stay lam opis konzen (pekerja rajin kononnya) sampey sekda org dalam area ya... brani jak aku tido sorang mlm2 even time ya sekda org langsung org d rmh... brani jak aku lalu jeraya blkg sukma nak nuju ke arah stadium mun aku balit aher mlm even org madah jeraya ya ngutik.... brani jak aku ngekot kakak aku berubat g tmpat yg boleh dikatakan ngutik n disuruh megang kain kak Ponti*nak la pa la apa la suma....

aku gik teringat kes paloi yg terjadi beberapa tahun ya... waktu ya kak beraya..tgh mlm.... balit dari rumah cikgu yakub n cikgu zainoreen. sebab daknya duak tok stok2 bejarah akher mlm... org "bujang" konon daknya duak..jap2, sedekah al fatihah jap ngan bapak cikgu yakub yang baruk ninggal..al fatihah...

so tek, aku, zack n nasri balit la sekali... ariya si nasri embak keta kancil merahnya... zack n aku menumpang jak... kak aku terkunduk2 d rmh cikgu ya leka nengar cikgu zainoreen becakap ala2 sekda kesudahan, akhirnya balit juak... dalam keta nasri mukak aircond, sik juak mukak radio... sik juak nyuruh nya mukak, sik tauk kenak..kali lam hati nasri mukak radio ngabis minyak kali..heheh..guro jak nasri...melimpas kubur semariang ya, tetiba...

JENG JENG JENG!!!!

bedebar jantung dak paru2 ku begegar... aku niat mata nasri jeling aku dari cermin pandang belakang... aku phm maksud mata nasri yang sememangnya diketahui oleh dak geng mrsm sebagai manusia penakut.... bau ya nang menusuk idong... even mun idong penuh taek idong pun sure dpt cium aroma... bukan CK, bukan Hugo apatah Bvlgari... lain lagikla bau Silkyfor Men by Silkygirl.. nak sik masuk list.... bau ya nang ngutik..meremang bulu tengkok or even bulu tersembunyi... chettttttttttttt... betulkan otak!! buku ketiak jeeeeerrrhhh... bkn bulu tuttt....

aih..lam ati aku nang berdag dig dug macam lagu haiza dangdut ya.... bkn apa... nebes bah sik mok ku nangga benda ya... pegang kayu..pegang kayu.... (touch wood)... simpang tiga..... simpang malaikat 44... haish....

tetiba mulut basik naga berapi zack ya berbunyi....

"haih...apa bau wangi2 tok??? ko ka sen???"

MOTHIP gilak aku nak mesembur perfume 2-3 pagi.... hangol nyawa aku...lancang menar... alulah aku n nasri bejeling agik lam cermin ya... alu zack tetiba mcm paham alu terdiam... nasib la aku numpang nasri n aku dihantar lok...berekot aku masuk pintu, nyuci kaki alu tidor...sengaja ku molah bunyi bising sak abang aku bangun.... ya rabbi nebes ku....

apa kesudahan nasri n zack sik ku tauk... ada jak aku sms nasri nak ngaco nya sebab hal ya... madah ko sik takut ka apa... kesudahan apa yg ku dpt??? "si*l ko sen!!! nebes aku!!! dah aku driving sorang balit..." hahhaah

bah melalut aku.... tajuk tok tek aku penakut... mcm tok cerita sebenarnya... ariya tek, dah makcik, pakcik n anak buah aku dari kanowit dtg kuching n berambeh ke rmh aku...ada hal katanya... berubat dengan org.... yalah...jaman tok nang mcm2 jak dipolah org bah..sebab daknya khianat etc.. kita berusaha dengan hendakNya.... dengan hendakNya juak benda tok dtg n hilang..tol sik???

waktu berubat ya org madah di luar rmh org ya, ada benda ngekot.... palak botak..setan nauzubillah... meremang bulu roma aku...(cerita lanjut hal setan n proses perubatan sikkan dicerita demi hal peribadi....).

so malam ya aku mok tido.... nang nebes.... padahal rame jak org d rmh aku... pandey sikpat ku nak nutup mata... aku nang bedebar jak.... syukur bulu tengkuk sik meremang..sebab org madah mun bulu ya ngeremang sure benda ya ada... sebab aku penakut mlm ya n teringat cerita palak botak la... n cerita2 jiran hal rumah kosong dpn rmh aku...aku bukan apa juak, org tua waktu berubat madah "makhluk" palak botak ya ngekot dimana2 jak... ya ampun............. aku imagine muka daknya nyelak aku bangun!!!! sik boleh jadi!!! aku gagahkan dirik mukak tv n alu tido.... sak tv niat aku tido...sanggup!!!!! waaaaaaaaaaaaaaa.... kenak la aku tetiba jadi penakut??? persoalan sungguh....

pic: toklah imagine aku si gollum..makhluk setan berkepala botak... ngutik!!!

pic: tok pic botak juak..tp makhluk tok bait..mcm malaikat...(bulak jaks...)

3 comments:

  1. kau lebih ngutik dari mahkluk ya sbnrnya eheh..

    ReplyDelete
  2. a'ah la heinsen..mosen, awk xyah jumpa tukang ubat..nk takutkan benda kepala botak tu..awak tunjuk je gamba botak tu balik, sure makhluk tu lari sbb terkejut..botak jugak dan besar :P
    hahaha

    ReplyDelete