Friday, October 23, 2009

Episod: KEBETULAN YANG SEMEMANGNYA BETUL!!!!!

wah wah wah aku terkesima nengar siti nurhaliza pun lagu baru... feeling2 menusuk kalbu memecah hening menjenguk sanubari! kacak ayat ku!!! mun BM sure dpt A1!!! lamak memenar aku sik naip blog eh... bkn apa... nadai idea... mun la idea tek dijual d supermarket boleh la juak aku meli melobo2... sampe ko nak teberak temuntah nak maca aku sik kesah...

hmmm... byk benda pelik juak berlaku kinek tok... mok tauk??? hahahha... awal pagi tek aku bangun nak g opis. then, aku minum la dlok... tekuncey-kuncey jak bunyi kuali aku ngoreng lobak masin bertakhtakan pusuk n telur! slurpps...kalah mamee slurps... nang menyinar mata makan... bekerok perut ku d pagi ari dah sikda... then... tetiba mak aku duduk dpn aku....

(sebelum ya, aku pernah nak nginang pusak d rmh...sebab aku nang antu pusak... tapi mak aku bekeras sik mauk... astma katanya...aku pasrah selama bertahun2...)

Mak: Osen, ada ko niat tikus marek?
Osen: Ada...yalah melambey2 jak mak tikus ya...anak nya 5ekok dah ku trap... tapi org lain la muang..sik mok ku megang... kemaik!!!
Mak: ek aa....ko nang... mak juak muang anak tikus ya....
Osen: dah banyak gilak tikus tok..sikpat nak dirondeng agik ngan daknya... mun tikus cute dtg sik juak hal...or tikus nak pandey masak n ngemas rmh ka... tok sik...tikus nak ngambor, menjahanamkan reta benda, dak keropok aku, dak brg makan aku, dak sabun suma dimakan!!! dah la jaik..sekda hati ku mok nginang tikus.... (mulut tetap beraksi makan nasi n lobak manis..nyumm..nyum...)
Mak: Beli la ko gam tikus ya agik..... sak daknya ditrap agik...
Osen: Owh...sikpat nak meli gam tikus jak.... hbs duit meli sampe se"krek" tin tikus pun agik juak daknya sik pupus apatah lagik takut... pintar daknya... apa kata kita nginang pusak jak mak oooo...
Mak: aoklah... beli jak ko pusak... tapi boh meli pusak ompuan.. meli nak laki jak...
Osen: bah bah bah..dunia tebalit!!!!

pic : mun toklah tikus nak nyengok rmh aku sik juak hal..cute

yalah aku madah... setegal tikus astma mak aku hilang!! magic!!! alu mauk nya aku nginang tikus... eh salah.. nginang pusak... wah wah wah tercapai hasratku!!! aku beazam mok meli pusak lekak ku dpt gaji lak.... yalah... sikboh nak berbulu panjang..sebab pusak ya malas nak berekot ngepong tikus..tapi apa bulu ku pendek...laju jak langkah ngepong sia sinek... hahahaha... yeah ada pusak!!!!

pic: mun camtok jak rupa pusak aku... mula2 tang semangat mata nyelingo carik tikus...sik sampe 5 menet, alu stim mata mok tido...ajal diberik ku minum clorox lak.... nang encelang sampe pagi!!!

ya kesah first..second... wah wah wah..nak menunjuk jap... ari rabu lepas, adalah kompeni cokot mek org molah pameran d borneo convention centre... nang kacakla tempat ya... nang menarik!!!! n then aku dgn gembira (sebab dpt kuar dari opis d SIMPANG 3 yang keramat!!!) ya apa agik, kuar rmh dari kol 7am!!! (fyi: selama aku keja ngan konzen sik penah ku kuar awal dari rmh...rasa lmbt jak mata mok bukak, asa berat jak kaki nekan minyak nak nyepit ke opis)

pic: tok la bcck ya..nang heaven!

sampe jak aku ke sia...tada.... kach sekals!!! melets... aku pagik... ngatur2 la booth pameran... sanggup gagan sorang dirik molah keja..asal sik g simpang tiga... bencik aku tempat ya...sama jak ngan pareza..nama simpang tiga nang keramat!!!! sik tauk pahal... makin lamak makin byk jak org dtg ke booth ya nanyak mcm2 ngan aku... ada juak berkesempatan mintak autograph dari aku (feeling artis jap)... hahahah... aku pa gik.... melompat2 hepi jak dlm hati... rinduk asa.... ek aaa....

pic: "Makcik tudung pink: aih ktk wan..kmk peminat ktk! kmk udah meli album ktk ko!!!
aku:
apa meli album!! palak nktk ada dipangkong mek kelak..album kmk lom kuar gik..ya cetak rompak!!!! makcik: maap deng...ne kmk tauk...."

then tetiba adalah wartawan2 (kan aku ckp aku artis!!) dtg menemuramah aku.... hasilnya...tada......

"One of the exhibitors was Konzen Aqua Systems Sdn Bhd, which in collaboration with Rinwood Pelita (Mukah) Plantation Sdn Bhd, had built Sarawak’s first biogas treatment plant.

The plant located in Mukah is capable of extracting methane gas from effluent or waste water from oil palm mills which can be reused as a form of energy.

It was successfully registered with the United Nations Framework Convention on Climate Change (UNFCC) in February this year.

Konzen Aqua Systems engineer Wan Mokhsen Wan Mohammed said as methane gas was 21 times more harmful than carbon dioxide gas, it would have adverse effects on the ozone layer.

“The benefits of this project are many. Methane gas that is captured can be used to replace current fossil fuel usage as a source of alternative energy.

“Furthermore, after the methane gas is extracted and collected, the waste water will go through treatment to become safe and clean before it is released back into rivers.

“This promotes sustainable development,” he explained when interviewed by The Borneo Post."

Borneo Post 221009

mun sik nampak aku sik tauk aaaa... (padahal mok menunjuk). kahkahkah....

pic: AKU with my recording artist management...hehehe

kes ketiga adalah...jeng jeng jeng..tora dtg lagi!! yeah... aku dah ada benda best...aku dah mukak bisnes kedirik..syukur..rame jak org dtg ke kedai makan aku.... aku bukan apa... aku mun ngenang nak ngumpul duit bkn main susah..tp bisnes tok nang senang...ada2 jak oleh n dimasak aku... waima aku d opis..dpt jak aku molah...ko ado??? NON ADO!!! hahahah...

dikenang2 time aku awal dini ari meli sayur di satok, tgh mlm meli sayur n bawang d stutong..piluk sa ati... lom gik meli manok... hbs dak keta aku bebau.... tedah lok... aku gigih..aku memahami camne asa carik duit halal.... aku redha pasrah..aku sanggup menempuh cabaran...cabaran duniawi jak pown... sabar...

kadang2 aku manas juak ngan dak waiter/waitress aku yg lembap sampe dak customer manas ngan aku when brg makan daknya sik dihidang...kecik ati aku... tp aku sik lalek..aku teruskan... kepuasan pelanggan tetap aku utamakan... syukur juaklah..bisnes tok dah dekat2 2 minggu aku jalankan SORANG2..diulang...SORANG2... yah... dah berpuluh ribu untung aku... modah ngak jak 7500... mok tauk apa bisnes aku!!!nah..aku kongsi bersama... sik mok ku cokot kedak sepet!!!
.......................
..................
.............
..........
.......
.....
...
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
T A D A A A . . .

pic: world cafe di fesbuk!! bisnes mengancam aku!!! haha
diat ko brapa ekok manok dimasak aku ya!! n duit ku ada rm24000...!!! (yapun dah dikuar ku dari bank makey molah album!!!

4 comments:

  1. oh, tunang saya sangat comel walaupun berbontot besar..huahahahahaha

    ReplyDelete
  2. pusak itam ada sik moksen eheh..

    bila gik mok kuar rah tv tok..dalam newspaper dah masuk..eheh

    ReplyDelete