Monday, October 5, 2009

.M.E.R.O.N.T.A.

Benar kata orang, “rambut sama hitam, hati lain-lain”

Sebab aku rasa aku berbeza dengan dak lain

Hati dan perasaan

Dua elemen yang ada persamaan

Aku sikpat menilai dari fizikal kerana mata telanjangku bukan dari mata hati

Tapi…aku dapat rasa…kedua-dua hati dan perasaanku MERONTA


Nakpa kah nak dirasaku? Pakenak? Pahal? Giney? Camne suma tok?

Aku sik tauk juak…

Meronta dan terasa tercabar, dicabar dan mencabar dirikku sendiri


TERCABAR?

Aok aku tercabar dengan kesabaran dirik aku terhadap “awak”

Tapi aku sik juak lalek gilak

Aku juak tercabar dengan karenah family aku

Tapi aku agik juak dapat bertahan

Tercabar juaklah aku dengan kawan-kawan aku

Tapi aku masih dapat berkawan dengan bayang-bayang aku sendirik


DICABAR?

Ada juak kali aku dicabar dengan dirik aku sebab pekerjaan aku sik best

Dicabar juak dengan bebanan tekanan dari kedua-dua family aku and “awak”

Adalah juak dicabar dengan sekatan kebebasan aku untuk kehidupan aku sendirik

Tapi aku pasti TERCABAR dan DICABAR bukanlah penyebab aku MERONTA

MERONTAnya hati dan perasaan…


Giney lah ooo? MENCABAR?

Aok! Tok penyebab!!!

Aku mencabar dirikku jadi orang yang lebih baik

Mencabar dirikku dapat keja lebih bagus

Mencabar dirikku untuk ikut kata orang sekeliling aku

Mencabar dirikku untuk memenuhi kehendak family-family aku dan “awak”

Mencabar dirikku untuk mengumpul sebanyak mana duit aku dapat

Mencabar dirikku untuk mendengar keluhan orang

Dan juak keluhan aku sendirik,

Mencabar, mencabar dan mencabar seterusnya mencabar diikuti mencabar…

Tapi aku yakin

Bayang-bayangku sikkan membunuhku

Apatah lagi perasaan mencabar dirikku sendirik


Ya Allah

Berikan kekuatan untuk aku

Untuk aku menempuh MENCABAR

Menelan pahit manisnya MENCABAR

Menerima dugaan dari MENCABAR

Meniti hari mendatang bersama MENCABAR

Melihat, merasa, menjamah, menelan, menempuh, meratah, menjamu, me me me MENCABAR…


Air mata tegugok giney pun MENCABAR sikkan berkurang,

Malah MERONTA tetap ada dalam aku

Wahai MENCABAR datanglah

Tapi tolonglah aku…


Ya Allah

Aku lemah

Pada mata kasar aku nampak jak kuat

Kuat terima dugaan dari MENCABAR

TERCABAR dan DICABAR aku dapat juak nangga dengan sebelah mata

Tapi MENCABAR sangat sakit, perit, pedih, piluk…

Aku hampir tersungkur jauh dari landasan betul

Aku lemah

Lemah dan lemah


Ya Allah, engkau perkenankanlah permintaan hati dan perasaan ku yang selalu MENCABAR dirikku sendirik dan dilawati TERCABAR dan DICABAR lalu nyebabkan aku MERONTA…


Hanya engkau tempat aku mengadu….


Mosen 130909 0519hrs


nah..ambik kau!!! gmbar aku belakon meronta.... jgn la harap aku mok meronta kedak nemiak kecik ngentak2 kaki ke lantey alu tegoleng2 bahu alu tegisit2 nahan sebak...wakakakak

No comments:

Post a Comment