Thursday, April 2, 2009

Episod: Menjengkelkan!!!


erm, ada beberapa benda yang menjengkelkan (very da leps) or gelik berlaku dalam minggu tok. geram aku aih........ eran nang eran... sik ku tauk pakenak... erm..apapun, aku nak mintak maaf la ngan pembaca2, pengunjung2, penonton, artis2, datok2, suma coz lamak dah aku sik update blog.. biasalah kehidupan aku di bandar metropolitan (sanget leeeeeee) tok, kais pagi, makan sampe malam, kais ptg, makan sampe pagi... mane tak i mengembang..wakakkaak....

sebenarnya, sepanjang 2-3minggu tok, kesibukan keja mula melanda... rakaman sia, rakaman sitok, shooting sia, shooting sitok, ada di malaysia n ada juak d satok... hehehe...sekdalah, aku sedar aku bukan artis..waaa...sedey... stakat tukang karut di jalanan...erlow, tukang karut leh wat duit okey!!! heh..jap, mok juak ku taip, bencik ku dgn org dpn aku kinek, actually aku kat kedey makan..org depan aku tok makan bunyi cap..cap..cap... ishhhhhhh...cehidak!!!! sak mulut ko teberong tebabak...sib bait aku dah habis makan beruap..opps... sapa suap???? sugar mummy? sugar daddy?? tgn aku sendirik la uols!!! hiks... propa jerk...

wah..panjang mukadimah...harus cemerlang BM SPM aku.... ala2 pak ngah or habsah hassan jak nulis lirik or karya sik henti2..hehehe... feeling jap k... erm, berbalit dgn cerita ku tek... menjengkelkan!!!!!!!!!!! waaaaaaaa.... kenapa aku???? ikuti sorotan cerita d bwh....

ari slasa lepas, aku ada turun sikit akhir dari rumah... erm...dalam pukul 850am...so tetiba dalam kol 905am camya....jeng3x....dalam perjalanan... kringggggggggggggg.... kringggggItalicgg... berbnyi2 david archuleta dalam hp aku ya... aku angkat jaklah...

momo:
ello.... sapa di sana? momo d sini!!!!

geraldine:
ya..mosen... free to talk???

momo:
FREE??? ko pikir cheap sale ka geraline???? aku tok berbayar ok... hehehehe...sekdala... guro jak... iboh ko majuk alu nutok sambal d dapur pakey ko majoh...

geraldine: aih, ne ada ku pandey nutok... mlecur tgn i kelak. i makey blender jak...dibeli oleh laki aku...ko ado???
momo:
aih eh...stakat blender cap nasenel ya..tiruan okey...ala2 ko makey baju adibas instead oh adidas....

geraldine:
iboh ko bising gilak..malu aku..bah ko tauk sik pakenak ko nepon aku???

momo:
mesti ko rindu aku nak???hehehehe...

geraldine:
palak ko... aku tok nyampe pesanan dari "shakira"... (bos dari penang).

momo:
menar??? pa dipadahnya? nya nak molah konsert tour miri n labuan ka???

geraldine: sik..tek nya molah spot check.... nanyak kau n apai F ada sik dtg keja...
momo:
mothip?????????!!!! awal pagi ngecheck2... aku nak ngerasuk loar dalam pun maok tauk...

geraldine:
menar tek??? sik ku mok diat...

momo:
mun ko dpt niat... ko pikir mata ko halus pilus bak kulit aku tok??

geraldine:
~terdiam terkesima~ tanda jeles...hehehhehehe


sekdabah..dialog atas tek guro2 jak... tapi nang menarla shakira aka anna check alu n Freddie dtg opis sik... keja bah... aku tauk tanggungjawab aku..aku kecik ati nya madah kedak tok ngan mia time mia angkat tepon.

"did mokhsen n freddie always come late??? everyday????" anna
"no, juz today..they got smthng urgent pop-up this morning." mia

thanks mia nyelamatkan keadaan... uols, bkn i sengaja dtg lmbt, tp rmh i jauh....... sikkan nak gago jam2 d jeraya..mun ku awal ne pun, dtg awal sama juak..sik jauh beza juz 30 min... aku tetap deliver my job okeyyyhhh...sudah!!!!! if aku kluar awal, perjalanan dari pukul730am sampe 830am. sejam okeyy.. bagus aku kluar 830am sampe 9am... 30min jak... jimat minyak, sayangkan bumi...gthuuuu...very da environmentalis...hehehe

then, second thing kedak tok... adalah beberapa company yang nak alah2 nepon aku... bkn nyuruh keja etc... tp...ya ampun.... enjual produk pelangsingan badan!! wahhhhhh... meletup korang!!!! sorang aku sik tauk siney dpt number aku..sorg agik ya cikgu lamak aku... wah..taw la i nie artis..kene jaga badan... tapi, rimas!!! sekpa...aku biar daknya kakar tp aku molah keja..setakat.. "yesss.erm...oooo.... really?? great!!! ok...erm...oooo...yesss...." very d lakonan aku cakap..yalah..dah sah2 time aku bz.... inila balasannya... n then, si sorang ya rimas.. utk cikgu aku sikla aku kempang... sebab cikgu ya nang bait... aku dgr dgn tekun n girang....

cikgu: ello...assalamualaikum...
momo:
erlow..wassalam...erm..sapa tok?
cikgu:
cikgu tok..cikgu norlela...nak nemu ktk time ktk ngerayo d satok meli sayur eh...ingt??
momo:
ingt cikgu... dah kmk tumis dah sayur2 ya...maafla sik sempat nak merik ktk sikit... ampun... ktk te-ngok nak nak mamam apa dimasak kmk??
cikgu:
edeh...inggar nyawa ku koooo eh....
momo:
aoklah..mek masak sik nyaman..majuk lok...
cikgu:
bkn sik nyaman... ko masak belemak gilak... sia sitok minyak..ya badan ko ya kacak...
momo: (sambil mata bersinar2). apa??? kmk kacak!!! bah..cham ne tuk... malu kmk...,
cikgu:
ek aaa... alu prasan... bah..aku nak nemu kau... nyual barang...
momo: nyual apa gik cikgu.... nyual sayur?? malas eh...satok melobo..blm kira stutong...
cikgu:
jumpa jak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mlm tok d grand continental otel... pkul 945pm lekak ko hbs tuition...
momo:
aoklah..janji u cia i...meletsss!

n then, pegila aku lepas tuition ngajak cikgu..aku nunggu d lobby... dlm time d lobi..adalah sorang ompuan..sik kacak..rambut keruk...straightened sik kacak bah... mula kedak permukaan marikh..azab ku nganok org eh... tetiba nak bekenalan...mothip gilak... lemah nyawa ku... nang mala mujuk dgn kata2 poweer katenyer nak mintak no tepon... very da pandey... i tak layan okeyhhh... then, cikgu ku dtg...ompuan yg memperkenalkan diri sbg nurul ya tek alu gago juak...

tetiba waktu mlm, aku dah kepak2 balit... nak tido..ada sms... dari nurul...aik..aku heran..owh, rupanya hebat mendapatkan number i gthu.... ok je... i nak tido... i tak layan sgt sms2 tu... tiap kali die sms, i wat donno n reply mcm tok jak.. "aok..." "sik..." kompom2 nya boring nak sms ngan aku.. hahaha.. yalah, dahla sms si ikin (yang tgh manas n perang dgn aku) pun ku sik reply...apatah lagi ompuan lain... very d setia ok darling!!!! haih... byk benda menjengkelkan berlaku kat aku..

cgek gik..aku geram ngan org keja dkt2 company mek org...nama pun sama... org ya sales engineer..harusla aku sales engineer juak nak... nyaya tek...bkn main gik sombong lawa... setiap kali mintak quotation, sekda merik aku, merik ngan bos aku d penang... paahal opis aku atas opis nyaya jak...very de DICKson perangey... namapun DICKson... hahah... ya ampun..very d terang2an aku mengata..siklah... aku rasa pelik, dah opis atas tok jak n nya sendirik slalu menyemak n menyempitkan opis mek org atas tok, beriklah...taukla aku tok melayu... daknya kaum majoriti dalam opis...jgn merendah2 i okey..opis u bawah i je..means, kepala u slalu lagi i pijak...heheheh.. i jalan2 atas nih pijak kepala u ols scara tak langsung..hehehe... then, lepas ku merik quotation yg bos aku fax dari penang, aku pasngannya..margin profit sikit jak...sebab mok molah rega competative ngan competitor..tp at last!!!!! kesudahan...sudeyhh!!! kalah bid!!! hahaha... nyaya si mr D ya tek kali mark up rega mahal2 sampey kalah... very d menjengkelkan...and nya negur aku time aku bawak beg LV aku 2 set..wah...hehehe..rase ko... ko ado??? waima tiruan..wakakakak

haih... byk gik benda2 pelek...termasuk tmpat tuition aku... si tokey n tokey neo ya...cokot nak mati leput........... nak muang aku keja..buang la sia... ko harap tmpt tuition ya kelak hangus.... dijilat api... n u jilat air liur u sendirik!!! haaaaaa...geram!!! tp i tetap maintain senyuman..ala2 artis kan..sik blh mencarut sesuka hati..kelak kenak banned... hehehe... bah..oklah..aku dah lamabat... byk agik aku mok taip sebenarnya..tp aku sgt bz.... bubye...


awak,mintak maaf...

1 comment:

  1. oh bulan tolong lah daku..kata kan padanya..ku cinta dia~

    ReplyDelete