Tuesday, June 5, 2012

Episod: kalau aku menjadi jutawan segera dengan rm1.25mil

setiap kejayaan bermula dari cita-cita dan pastinya cita-cita dating dari impian.. dari mana datangnya impian kalau tak berangan? So, jom berangan :D

dengan rm1.25mil aku boleh buat benda yang aku sangat suka dan berguna

rm0.20mil aku akan buat banglo yang cukup2 4 bilik kecik setingkat dan ada laman ciput di kanowit. Banglo ini boleh menempatkan aku dan family aku kalau berkunjung ke kanowit. Dan mak aku akan gembira setelah sekian lama slalu sedih2…

Rm0.05mil aku akan angkut family aku dan belah bini aku pergi bercuti tak perlu jauh2 asal semua happy.  Jom tioman… jom skali dato datin…..

Rm0.03125mil zakat (2.5%). wajibbbb

Rm0.20mil aku letak kat asb buat pusing2 supaya tiap tahun aku makan dividen sajork. Iyalah..bila lagik nak merasa ada investment tanpa berutang2…

Rm0.08mil aku bayar hutang kereta, ptptn n kredit kad aku… phewwww
Rm0.05mil aku bayar hutang kereta bini aku..phewww :p

Rm0.05mil aku belikan kereta myvi utk mak aku. boleh la mak aku gunakan untuk hantar kek lapis..
Rm0.01mil aku bayar balik kat mpdad usm/koperasi mrsm/pemadam usm kot2 ada termakan duit secara tak sengaja.

Rm0.15mil aku nak p haji dengan bini, mak bapak aku, mertua aku.. tok mesti aku menitis2 aik mataaaa
Rm0.10mil aku nak bayar duit muka rumah baru di kl. Rumah biarlah kecik dan comel serta berkemampuan. Aku boleh polah investment or duduk sendirik or homestay. J

Rm0.05 utk bapak mertua aku buat kebun di Melaka. San-bu-yan nya ngenang maok ada duit molah tok suma…
Rm0.05 utk bapak aku buat kolam ikan di kampongnya. Dari semena nya sikda keja berpencen tok nakkk..

Rm0.10mil aku bina 2 buah surau yang comel di kawasan yang bersesuaian . cute jak… jangan nisik bah…
Rm0.05mil aku masukkan dalam tabung amanah surau/public mutual utk surau supaya ada dividen n guna dengan berfaedah…

Rm0.05mil aku gunakan utk molah camp khas 5hari 4 malam utk kanak2 dari keluarga susah. Aku nak berikan motivasi, ceramah agama serta beberapa modul best dan menarik supaya daknya semangat belajar. Aku akan bawak dato dan datin yang menderma utk turut serta dan beramal bersama…

Balance rm28,750 masuk la dalam public mutual or beli emas.  Kemudian aku masih teruskan bekerja dengan alam fl*ra dan memastikan aku hidup macam biasa. insyaAllah. Eh eh nak kluarkan rm50 la utk beli mekdi… :D
Tadaaaa… sungguh berhemah nakkkk???

Wahai dato dan datin, tlgla bagi rm1.25mil kat saya. Dato dan datin pasti tak rugi zakatkan wang kepada saya sebab dato datin boleh tgk betapa bagusnya perancangan saya dengan duit itu tanpa membazir.kalau dato dan datin bagi dekat kerabat tertentu atau keturunan tertentu duit itu pasti jadi transaksi pembayaran air kencing setan ataupun betina yang memakai bag miaw miaw dan bergincu simplysiti. (tetiba nakkk).

Dato dan datin boleh menghubungi saya di talian 013-6301056. Saya serius!

No comments:

Post a Comment