Friday, June 8, 2012

Episod: Ikhlas

(Ini bukan entri tentang encik ikhlas yang bekerja di usm yang diketemui baru-baru ini di masjid usm menunaikan solat asar ketika lawatan aku ke usm penang beberapa bulan lepas)

Banyak manusia yang ada di pejabat aku
TET TET TETTTTTTTTTTT (bunyi alarm)
Pejabat? Wah githuuu… AFSB ke KES? \
Mana2la

1.Muka
Ada yang muka ikhlas, tapi hakikatnya…. Wachaaaa
Ada yang bermuka puaka, tapi ikhlas sangat…
2.Bantuan
Ada yang menolong tapi berkata “aku ikhlas ni…”
Ada yang suka menolong plus nasihat plus mendengar keluhan aku…

3.Body Language
Ada yang membuat muka manis tatkala bertentang mata dengan aku tapi apabila aku pusing tapi masih di penghujung anak mata aku, dia membuat mata ke atas tangan di bahu
Ada yang membantu hanya bermata kuyu sampai berpeluh ataupun memarahi aku supaya berubah walaupun hati ku panas mahu memaki tapi…pasrah itu redha

Ni jela yang aku nak senaraikan. 3 situasi biasa di pejabat beserta 2 contoh keadaan. Keadaan yang pertama adalah orang tak ikhlas, dan kedua ikhlas. TETEK! Eh TITEK! Eh TITIK!!!!  “.”

1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete