Sunday, May 20, 2012

Hey yuuuu kuala lumpur!

Entri pasal key ell (ni ejaan budak2 skrg, geli tak?? Tuih... ).

Knape la kau nak letak kl. Takde tempat lain ke? Haish.. Kl ni la ibu Negara kite dek non. Kota yang “PESAT” membangun dari pelbagai aspek. Membangun dari segi jenayah, jam, gerai haram mahupun PTI dari Nepal, Bangladesh, Myanmar dan opkos, Indonesia. Wah..negative sajork yang aku Nampak. Biasela manusia. Tp serious (kot2 najib or menantu paklah membaca ini), aku tak suke KL. Berjela2 negative dari positive.

Kalu nak diikutkan, aku rase manusia tak hengat dunia a.k.a remaja yang berpeleseran (dalam wallet ada duit beli air tin n tambang balik or up sikit minyak moto/kreta + toll) je yang suka KL. Yang lain, hancuss… macam aku. Sebab,time2 public holiday, confirm semua akan kluar kl. Kluar jauh dari KL. Aku berani taruk rm10 (matila..nak tiru statement kakak dato K nak bagi Rm100K) utk sape2 ada data majority rakyat Malaysia suke dok KL. Memang takde…

Beberapa ari lepas untuk beberapa hari aku ditugaskan utk bekerja tengah2 KL. KL sangat… argghh..mencik2…. dengan padatnya crime (ye saya diikuti oleh 1-2org pemakan “vavi” tegar ) kerana aku berlegar2 di Bukit Bintang (kawasan jajahan aku untuk kajian company) membawa camera dari 8am-1am selama 2hari berturut2.. of course mereka syak aku mata2 utk kegiatan ayam2 tambatan business mereka.

Aku turut membenci kebanjiran manusia pelbagai warna dengan seribu bahasa SELAIN BAHASA DALAM NEGARA KITA DAN WARNA KULIT MALAYSIA! Aiyo… selain Bukit Bintang, aku turut jalan2 kat area Medan Pasar. Mak haiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiyamm betul.. Majoriti penyewa dan penghuni bangunan2 pra-sejarah (wow) adalah warga Bangladesh, Myanmar Nepal etc… Vietnam… haiyooo….

Aku rasa macam melancong ke Negara dorang jerk… So how??? Takyah berangan tunggu “0” fares dari Air Asia.. Mai ja KL… boleh beli barang makanan dari Negara dorang… ada sireh…ada kapur… ada ubi..ada minuman…ada herba… ada jamu… ada rempah…semua dari Negara dorang… bahasa takyah kira la… up up memang bahasa dorang je byk compared dengan bahasa melayu, bahasa KEBANGSAAN MALAYSIA. (bencik org KL yg berangan ckp omputeh rojak melayu…choiiii).

Wahai manusia, kenapakah ko suka KL???????????????????????????????

No comments:

Post a Comment